بخش های مختلف پرتال دانلود مقالات علمی

پرتال دانلود مقالات علمی شامل بخش‌های زیر می‌باشد.

v      بانک‌های اطلاعاتی:

بانک‌های اطلاعاتی قلب کتابخانه دیجیتال را تشکیل می‌دهند. هر تحقیق ابتدا از رجوع به یک بانک اطلاعاتی مرتبط شروع می‌گردد. در پرتال دانلود مقالات علمی دسترسی نامحدود به حدود 10 بانک اطلاعاتی معتبر در قالب بانک‌های اطلاعاتی مرکزی، هسته و تخصصی فراهم گردیده است تا تمامی نیازهای اطلاعاتی و تحقیقاتی دانشگاه را پوشش ‌دهد.

§         Web of Science

بزرگترین بانک اطلاعاتی دنیاست که به شکل استنادی امکان دسترسی به منابع و مراجع یک مقاله را در یک زنجیره نامحدود فراهم نموده و مقالات مرتبط و تاریخچه تحقیق را در اختیار محقق قرار می‌دهد. این بانک اطلاعاتی، خلاصه مقالات بیش از 8500 ژورنال معتبر علمی را پوشش می‌دهد. WOS در قالب سه بانک اطلاعاتی زیر عرضه گردیده است تا در تمامی موضوعات نیازهای محققین دانشگاه را برآورده نماید:

  • Science Citation Index with Abstracts
    • Social Science Citation Index with Abstracts
  • Art and Humanities Citation Index

THOMSON ISI تولید کننده و ناشر این بانک اطلاعاتی معتبر می‌باشد.

§         ProQuest Digital Dissertations

بانک اطلاعاتی پرمصرف و مهم پایان‌نامه‌های دنیا، شامل خلاصه تزهای دکتری و پایان‌نامه‌های فوق لیسانس در دانشگاه‌های معتبر آمریکا، اروپا و ژاپن است. پوشش جامع موضوعی و زمانی (1861 to Present) این بانک اطلاعاتی، آنرا به تنها منبع قابل دسترس در این زمینه تبدیل کرده است. محققین دانشگاه پس از دیدن خلاصه پایان نامه و 24 صفحه اول آن می‌توانند از طریق SmartDOC اصل پایان‌نامه را نیز دریافت نمایند.

§         Engineering Information Village 2

شامل EI Compendex مهم‌ترین و معتبرترین بانک اطلاعاتی دنیا در زمینه مهندسی است. این بانک اطلاعاتی مهم، اطلاعات بیش از 30 سال تحقیقات مهندسی دنیا در کلیه رشته‌های مرتبط با مهندسی را در برگرفته و دارای 6 میلیون رکورد است. EI Village 2 بیش از 5000 ژورنال معتبر را در کلیه تخصص‌های مهندسی پوشش می‌دهد. سالانه 000/200 رکورد جدید به این بانک اطلاعاتی اضافه می‌گردد. از طریق EI Village 2 دانش‌پژوهان دانشگاه آزاد اسلامی به بانک‌های اطلاعاتی خلاصه استانداردها، Hand Book های مهندسی و نیز مدارک ثبت اختراعات دنیا (Patents) نیز دسترسی خواهند داشت.

§         MathSciNet

بانك‌ اطلاعاتي MathSci در زمينه رياضي و از مهمترين بانك‌هاي مورد نياز دانشگاه‌ها است. MathSci که توسط انجمن ریاضی آمریکا منتشر می‌گردد، منبع جامعي است كه خلاصه مقالات جهاني، کنفرانس‌ها و کتاب‌های رياضيات را از 61 سال پيش پوشش مي‌دهد. این بانک اطلاعاتی شامل بيش از  000/600/1 خلاصه مقاله از 1700 ژورنال در کلیه موضوعات مرتبط با ریاضی بوده و ساليانه 000/74 ركورد جديد به آن اضافه مي‌شود.

§         CAB Abstracts

CABI بزرگترين توليدكننده اطلاعات حرفه‌اي و بين‌المللي در زمينه كشاورزي، دامداری، جنگلداري، علوم زيستی، شیلات و منابع طبيعي است. اين بانك اطلاعاتی شامل 4 ميليون ركورد از حدود000/11 ژورنال، كتاب، مقالات ارائه شده در كنفرانس‌ها و .... مي‌باشد و سالیانه 000/180 رکورد به آن اضافه می‌گردد.

§         Medline

بانک اطلاعاتی Medline از مهمترین بانک‌های اطلاعاتی پزشکی است که توسط کتابخانه ملی پزشکی آمريکا منتشر می‌گردد. Medline بیش از 4400 ژورنال در زمینه پرشکی بالینی، بيهوشي، دندانپزشكي، علوم بهداشتي، مراقبتهاي بهداشتي، علوم زيستي، پرستاري، روانشناسي، بهداشت عمومي، تحقيق و توسعه و دامپزشكي را پوشش می‌دهد و شامل  بیش از 11 میلیون رکورد اطلاعاتی است که سالیانه 000/520 رکورد جدید به آن اضافه میشود.

§            Dialog  Web

با توجه به تنوع بانك‌هاي اطلاعاتي معتبر و نيز كم‌مصرف بودن برخي از آنها و همچنین نیاز جدی واحدهای دانشگاه به این بانک‌های اطلاعاتی، سرويس ارزشمند Dialog Web براي آن دسته از پژوهشگران در نظر گرفته شده است كه مايل هستند بصورت سفارشي (Transaction Base) به مجموعه بانك‌هاي اطلاعاتي كم مصرف دسترسي داشته باشند.  Dialog Webشامل حدود 900 بانک اطلاعاتی است که بیش از 200.000 منبع (Source) را مورد توجه قرار داده است و امکان دسترسی به مهمترین منابع علمی و بانک‌های اطلاعاتی در آن وجود دارد. از مزیت‌های قابل ذکر  این سرویس امکان انتخاب بانک اطلاعاتی موردنظر و پرداخت هزینه به میزان استفاده از هر یک از آنها می‌باشد.

برخی از بانک‌های اطلاعاتی مهم Dialog Web به شرح زیر می‌باشند:

موضوعات تحت پوشش

Title of Databases

جامعترین بانک اطلاعاتی استانداردها

International Standards & Specifications

مهندسی الکترونیک، برق،کامپیوتر و فیزیک

INSPEC

علوم مهندسی و تکنولوژی

JICST: Japanese Science & Technology

مهندسی حمل و نقل و ترافیک

Transportation Research Info Services

مهندسی عمران، معماری و علوم سازه و ساختمان

PLASPEC(TM) Materials Selection Database 

مهندسی عمران، مکانیک و معماری

ICONDA: International Construction Database 

مهندسی مواد و متالوژی

Textile Technology Digest - World Textiles

مهندسی مواد و متالوژی

RAPRA: Rubber and Plastics

مهندسی پلیمر

Polymer Online

شیمی و مهندسی شیمی

CA  SEARCH - Chemical Abstracts

شیمی و مهندسی شیمی

Analytical Abstracts

علوم زیستی و بیولوژی

BIOSIS Previews – Biological Abstracts & BA/RRM

صنایع غذایی و علوم تغذیه

FSTA: Food Science and Technology Abstracts

کشاورزی، دامداری و شیلات

AGRICOLA, AGRIS

حقوق و علوم انسانی

PAIS International

پزشکی و داروسازی

EMBASE

داروسازی و علوم دارویی

IPA - Drug Information Fulltext

طب ورزشی

SPORTDiscus

علوم انسانی، روانشناسی و روانپزشکی

PsycINFO

* این مجموعه (Dialog Web) فقط از طریق کتابخانه‌های مرکزی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دسترس می‌باشد.

v      ژورنال‌های الکترونیکی:

یکی از جذاب‌‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های پرتال دانلود مقالات علمی مجموعه ژورنال‌های الکترونیکی می‌باشد. هم‌اکنون دهها ناشر بزرگ بین المللی با بیش از 000/10 عنوان ژورنال الکترونیکی و نشریه تمام متن/تمام تصویر، حدود 10 میلیون مقاله معتبر علمی را از طریق کتابخانه دیجیتال و در قالب مجموعه‌های زیر در اختیار دانشجویان، اساتید و محققین دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده‌اند.

§         Elsevier E-Journals (ScienceDirect)

Elsevier بزرگترین ناشر ژورنال‌های الکترونیکی با بیش از 1600 عنوان میباشد. این مجموعه که تحت عنوان ScienceDirect در اختیار محققین دانشگاه قرار گرفته، از مهمترین مجموعه‌های پرتال دانلود مقالات علمی است و تقریبا تمامی موضوعات بخصوص علوم پایه، علوم محض، کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، اقتصاد و علوم انسانی و علوم اجتماعی را با 4 سال پیشینه (Back Files) پوشش می‌دهد. این مجموعه نشریات کلیه ناشرین وابسته به Elsevier که شامل 10 ناشر بزرگ دیگر میباشد را نیز پوشش می‌دهد.

§         Springer E-Journals (SpringerLink)

Springer دومين ناشر بزرگ ژورنال الكترونيكي در دنیا است که با بيش از 450 عنوان در زمينه‌های رياضيات، روانشناسي، پزشكي، فني و مهندسي، علوم، كامپيوتر، زيست شناسي و ... نشریات معتبری را منتشر می‌نماید. دسترسی به ژورنال‌های این ناشر از سال 1995 به بعد در کتابخانه دیجیتال دانشگاه میسر است.

§         Kluwer E-Journals (Kluwer Online)

انتشار بیش از 650 ژورنال الکترونیکی و حدود 600 کتاب الکترونیکی بسیار معتبر و با درجه علمی بالا از سوی Kluwer، آنرا به یکی از بزرگترین ناشرین الکترونیکی دنیا تبدیل کرده است. این نشریات پوشش متنوعی از پزشکی تا مهندسی و از علوم انسانی تا اقتصاد و از علوم زیستی تا کشاورزی دارد.

§         Emerald Full Text

مجموعه Emerald كه توسط MCB University Press منتشر مي‌شود از معتبرترين ژورنال‌هاي علوم و تكنولوژي اطلاعات، كتابداري، مديريت و اقتصاد تشكيل شده است و گرانترين ژورنال‌ها را در اين موضوعات پوشش مي‌دهد. اين مجموعه شامل 130 عنوان ژورنال الكترونيكي است.

§         Taylor & Francis E-Journals

Taylor & Francis یکی از مهمترین ناشرین ژورنال در دنیاست که هم‌اکنون بیش از 800 ژورنال الکترونیکی از حدود 10 ناشر مهم را منتشر می‌کند. این مجموعه در زمینه‌های مهندسی، علوم پایه، روانشناسی، اقتصاد و مدیریت، علوم انسانی و اجتماعی دارای ژورنالهای بسیار می‌باشد.

§         Journals@Ovid

Ovid Technologies از مهمترین ناشرین ژورنال و منابع الکترونیکی پزشکی است. این مجموعه 250 عنوان ژورنال الکترونیکی کلینیکال پزشکی را از ناشر LWW در موضوعات پزشکی ، پرستاری ، روانپزشکی و غیره پوشش می‌دهد.

§         IOP E-Journals

IOP از مراجع مهم علوم پايه و رايج در رشته فيزيك و علوم وابسته به آن است. در مجموعه IOP ، 34 ژورنال معتبر که توسط انجمن فیزیک انگلستان Institute of  Physics منتشر می‌گردد با پوشش زمانی گسترده در اختیار دانشجویان و محققین رشته‌های فیزیک، ریاضی و دیگر رشته‌های علوم پایه دانشگاه است.

§         E-Journals Oxford University Press

دانشگاه Oxford، قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا، مجموعه ژورنالهای الکترونیکی خود که بیش از 180 ژورنال بسیار معتبر علمی است را در پرتال دانلود مقالات علمیعرضه کرده است. این نشریات در تمام زمینه‌های علمی، مقالات مهمی را در اختیار محققین قرار می‌دهد.

§         ProQuest 5000

این ناشر بزرگ بین‌المللی که ژورنال‌های 3000 ناشر دیگر را زیر یک چتر گرد آورده است، بیش از 3500 ژورنال تمام متن/ تمام تصویر را با پوشش زمانی 1986 به بعد در اختیار محققین قرار می‌دهد. دانشجویان رشته‌های مدیریت، اقتصاد، بازرگانی، علوم تربیتی و آموزشی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، مذهب، روانشناسی، پزشکی، فنی و مهندسی و علوم زیستی و کشاورزی ژورنالهای بسیار معتبری را در این مجموعه خواهند یافت.

§         Gale Group (InfoTrac OneFile)

Gale Group بیش از 4500 عنوان ژورنال تخصصی بصورت تمام متن/ تمام تصویر را در مجموعه‌ای به نام InfoTrac OneFile گردآورده است. موضوعات اصلی این مجموعه به تجارت، کامپیوتر، اقتصاد، آموزش، محیط زیست، علوم اجتماعی، علوم انسانی، تکنولوژی، هنر و ادبیات، قانون و حقوق، پزشکی، سیاست اختصاص دارد. همچنین یکی دیگر از برجستگی‌های این مجموعه ارائه آخرین اطلاعات روزنامه‌ها و منابع خبری دنیا بوده که حائز اهمیت می‌باشد.

v    کتابها، مراجع و Hand Book های الکترونیکی:

یکی از بخش‌های دیگر پرتال دانلود مقالات علمی کتاب‌ها و مراجع الکترونیکی است. در این زمینه می‌توان به منابع زیر که حاوی بیش از 400 کتاب و مرجع الکترونیکی در تمامی زمینه‌های علوم میباشد اشاره نمود.

§  John Wiley E-Books (Over 400 E-Books and References in all Subjects and 4 E-Library)

v  SmartDOC (Smart Documents Access & Ordering Center)

 

دانلود مقاله + پسورد سایتهای علمی + دانلود کتاب و پایان نامه + تهیه استاندارد

Comments

Comments are closed on this post.

Site Map | Printable View | دانلود کتاب مقاله پایان نامه | تهیه استاندارد | پسورد دانشگاه |© شرکت هوشمند رایانه طاها

بررسي درصد تشابه مقاله
خرید اکانت uptodate
تبادل لینک رایگان

لینک دوستان ( نحوه ی تبادل لینک و مشاهده سایر لینک ها )