وضعیت رتبه بندی مجلات ایرانی در پایگاه Scopus

رتبه مجلات نمایه شده ایرانی در گروه پزشکی در پایگاه اطلاعاتی و نمایه نامه Scopusدر گزارشی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، این رتبه بندی مجلات نمایه شده کشور ایران در پایگاه اطلاعاتی بر اساس تعداد ارجاع به ازای هر مقاله تا ابتدای سال 2009 میلادی انجام گرفته است. در پایگاه اطلاعاتی Scopus از میان 47 مجله نمایه شده ایرانی 27 عنوان با علوم پزشکی مرتبط هستند.

بر اساس این رتبه بندی، نخستین رتبه متعلق به مجله انجمن شیمی ایران است که تا ابتدای سال 2009 میلادی 108 مقاله نمایه شده در این پایگاه داشته و به ازای هر مقاله 34.80 بار به مقاله ارجاع داده شده است.

مجلات انجمن پلیمر به زبان انگلیسی و وب شناسی رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند و مجله آرشیو پزشکی ایران با 134 مقاله و تعداد ارجاع 21.51 بار به ازای هر مقاله در رتبه چهارم قرار دارد.

در این گزارش در مقایسه ترکیه، نزدیک ترین رقیب علمی ایران در منطقه آمده است: 50 مجله برتر کشور ترکیه که در پایگاه اطلاعاتی و نمایه نامه Scopus نمایه شده است بیشترین میزان ارجاعات به مقالات به ازای هر مقاله 70.00 بار بوده است که نسبت به ایران از وضعیت بهتری برخوردار بوده اند.

بیشترین میزان ارجاع به مقالات ایرانی به ازای هر مقاله عدد 37.44 مربوط به مجله یاخته بوده که با 34 مقاله نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی Scopus در رتبه 25 این پایگاه در میان مجلات نمایه شده ایرانی قرار دارد.

در میان مجلات ترکیه نیز تا ابتدای سال 2009 میلادی از میان 104 مجله نمایه شده 54 عنوان به علوم پزشکی اختصاص دارد.

شاخص H نیز که یکی از شاخص های ارزیابی مقالات محسوب می شود در مقایسه میان مجلات ایرانی و ترکیه ای نشان دهنده جلوتر بودن مجلات علمی ترکیه است که یکی از دلایل آن میزان بیشتر بودن تعداد مجلاتی است که به زبان انگلیسی منتشر می شوند. شاخص H به معنی شاخص برآیند میزان چاپ مقالات و ارجاع به آن تعیین شده است. در این میان بالاترین شاخص H مجله ترکیه ای که در پایگاه اطلاعاتی Scopus نمایه شده، عدد 17 است که به مجله Turkish Journal of Chemistry اختصاص دارد.

این شاخص برای مجلات ایرانی نمایه شده در پایگاه اطلاعاتی Scopus عدد 13 برای مجله Iranian Polymer Journal (English Edition) اختصاص دارد. این موضوع نشان می دهد که حوزه علوم شیمی و پلیمر در هر دو کشور از میزان تولیدات علمی بالایی برخوردارند.

دانلود مقاله + پسورد سایتهای علمی + دانلود کتاب و پایان نامه + تهیه استاندارد

Comments

3 + 2 =  Solve This To Prove You are a Real Person, not a SPAM script.

Site Map | Printable View | دانلود کتاب مقاله پایان نامه | تهیه استاندارد | پسورد دانشگاه |© شرکت هوشمند رایانه طاها

بررسي درصد تشابه مقاله
خرید اکانت uptodate
تبادل لینک رایگان

لینک دوستان ( نحوه ی تبادل لینک و مشاهده سایر لینک ها )