نرم ‌افزاری قدرتمند برای یادگیری واژه‌های انگلیسی

يك نرم‌افزار فلش‌كارت ساده و قوي براي يادگيري واژگان انگليسي مي‌باشد كه با تكرار كلمات طبق يك الگوريتم مشخص، اطمينان حاصل مي‌كند كه كلمات براي هميشه در حافظه‌ي شما ثبت شوند. كساني كه با جعبه‌ي لايتنر يا جعبه‌ي يادگيري جي‌۵ كار كرده باشند درخواهند يافت كه اين نرم‌افزار مي‌تواند براي آنها بسيار مفيد باشد چرا كه از الگوريتم قدرتمندي مشابه با جعبه لايتنر استفاده مي‌كند.

اين نرم‌افزار رايگان و متن‌باز مي‌باشد و پيچيدگي‌هاي موجود در نرم‌افزارهاي مشابه ديگر تا حد زيادي در اين نرم‌افزار وجود ندارد. كساني كه قبلاً با نرم‌افزارهاي پيچيده و داراي تنظيمات فراوان كار كرده باشند ارزش اين سادگي را بهتر از ديگران درك مي‌كنند. اين نرم‌افزار از اينجا قابل دانلود مي‌باشد (دانلود جايگزين).

نقاط قوت اين نرم‌افزار را مي‌توان در سه حوزه زير دانست:

  1. مجموعه عظيم كارت‌هاي آن كه موضوعات مختلفي از تاريخ، جغرافيا، اديان و علوم انساني گرفته تا علوم كامپيوتر، نجوم، رياضيات، پزشكي، زيست‌شناسي، شيمي و غيره، و نيز يادگيري زبان‌هاي مختلف دنيا (اعم از انگليسي، فرانسوي، روسي، اسپانيايي، اسپرانتو، لاتين، آلماني، چيني، ژاپني و غيره) را پوشش مي‌دهد. مجموعه كارت‌هاي مربوط به يادگيري زبان انگليسي را از اينجا مي‌توانيد مشاهده كنيد.
  2. انواع افزونه‌ها كه به شما اجازه مي‌دهند قابليت‌هاي دلخواه خود را به نرم‌افزار نموساين اضافه كنيد. براي مثال، افزونه‌هاي Mnemogogo و Mnemojojo كه قابليت استفاده از نموساين بر روي موبايل را به شما مي‌دهند و در مطلبي تحت عنوان «يادگيري واژه‌هاي انگليسي با استفاده از انواع موبايل» به آن پرداخته‌ايم.
  3. انواع اسكريپت‌ها كه به شما اجازه مي‌دهند در ساختن كارت‌هاي دلخواه خود سرعت يا انعطاف‌پذيري يا نمايش ظاهري بهتري را داشته باشيد يا به صورت خودكار، مجموعه كامل فلش‌كارت‌هاي مورد نياز خود را از سايت‌هايي كه اين فلش‌كارت‌ها را ارائه مي‌دهند دانلود و وارد سيستم نموساين نماييد.

در حال حاضر، ۱۴۶ مجموعه فلش‌كارت از آدرس فوق در دسترس مي‌باشد كه برخي از مهم‌ترين آنها در حوزه‌ي زبان انگليسي عبارتند از: Toefl، GRE، GMAT، SAT و غيره. آدرس مستقيم بعضي از اين مجموعه كارت‌ها را اينجا براي راحتي شما مي‌گذارم اما توصيه مي‌كنم خودتان هم گشتي در سايت نموساين بزنيد:

  1. لغات GRE از مجموعه Barrons (شامل جملات نمونه نيز هست)
  2. فهرست كلمات GRE به ترتيب حروف الفبا
  3. لغات دشوار GRE (شامل ۷۰۰ كلمه)
  4. مجموعه ۱۳۴۰ كلمه‌اي GMAT
  5. مجموعه ۵۰۱۴ كلمه‌اي SAT
  6. مجموعه ۱۵۲۲ كلمه‌اي VOA Special English
  7. مجموعه ۵۰۴ كلمه ضروري تافل: TOEFL Essentials
  8. مجموعه ۴۸۱۴ كلمه‌اي Barrons GRE براي آزمون تحصيلات عالي

ابتدا بايد مجموعه كارت‌هاي دلخواه خود را دانلود كنيد. كار كردن با نرم‌افزار نموساين بسيار ساده است. ساده‌ترين راه آن است كه كلمات مجموعه‌هاي فوق را كه قبلاً دانلود كرده‌ايد از طريق منوي فايل به نرم‌افزار وارد كنيد (file>import) كه اين كار به سرعت قابل انجام است.

از اين پس، نرم‌افزار اداره‌ي كار را به عهده مي‌گيرد و هر بار كه نرم‌افزار را باز مي‌كنيد كارت‌هاي خاصي را از شما مي‌پرسد و شما بسته به ميزان حدس درست پاسخ، به خودتان امتياز مي‌دهيد. اين امتيازها در الگوريتم نرم‌افزار براي زمان‌بندي دفعه‌ي بعدي كه همين كارت از شما پرسيده شود بكار گرفته مي‌شوند.

همانطور كه پيشتر هم گفتيم، اين نرم‌افزار محدود به مجموعه‌ي كارت‌هاي فوق نيست و شما خود نيز مي‌توانيد كارت‌هاي دلخواهتان را به نرم‌افزار اضافه كنيد. اين كارت‌ها مي‌توانند محتواي متني، تصويري، HTML، فرمول‌هاي رياضي و غيره داشته باشند.

دانلود مقاله + پسورد سایتهای علمی + دانلود کتاب و پایان نامه + تهیه استاندارد

Comments

Comments are closed on this post.

Site Map | Printable View | دانلود کتاب مقاله پایان نامه | تهیه استاندارد | پسورد دانشگاه |© شرکت هوشمند رایانه طاها

بررسي درصد تشابه مقاله
خرید اکانت uptodate
تبادل لینک رایگان

لینک دوستان ( نحوه ی تبادل لینک و مشاهده سایر لینک ها )