حضور 73 نشريه علمي پژوهشي ايران در پايگاه استنادي اسكوپوس

رييس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري با اعلام حضور 73 نشريه علمي پژوهشي ايران در پايگاه استنادي اسكوپوس گفت: انتشار نشريات علمي به زبان انگليسي تأثير مثبت خود را براي حضور علمي ايران در عرصه هاي بين المللي به جا گذاشته است.


دكتر 'جعفر مهراد' گفت: تعداد 46 نشريه در حوزه هاي علوم پزشكي و رشته هاي وابسته و 27 نشريه علمي در موضوعاتي به غير از رشته پزشكي چاپ و منتشر مي شود.
نشريه shiraz E-Medical Jounal تنها نشريه الكترونيكي است كه نام آن در اين نظام مشاهده مي شود.
مهراد با اشاره به اين كه اكثر نشريات علمي كه در اسكوپوس نمايه سازي مي شود نشرياتي كاملاً تخصصي است، افزود: موردي كه استثناء دارد نشريه Scientia Iranica از انتشارات دانشگاه صنعتي شريف است.
مهراد خاطر نشان كرد: در بين نشريات نمايه شده در اسكوپوس سه نشريه در حوزه شيمي ،دو نشريه در رشته كتابداري و اطلاع رساني و سه نشريه درباره علم رياضيات قرار دارد.
به گفته رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري، نشريه Iranian Jounal of Veterinary Research تنها نشريه دامپزشكي است كه در اين نظام پردازش مي شود.
وي بيان كرد: حضور چشمگير نشريات علمي ايران در نظام استنادي اسكوپوس نشان مي دهد كه انتشار نشريات علمي به زبان انگليسي تأثير مثبت خود را براي حضور علمي ايران در عرصه هاي بين المللي به جا گذاشته است.
مهراد انتشار نشريات به زبان انگليسي در تركيه را يادآور شد و افزود: تركيه با استفاده از اين روش توانسته جايگاه علمي خود را به عنوان كشوري كه از نظر حجم توليدات علمي در منطقه در مرتبه اول قرار دارد تثبيت كند.
به گفته رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري، در حال حاضر از مجموع 685 نشريه كه اعتبار خود را از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دريافت كرده اند 107 نشريه به زبان انگليسي منتشر مي شود.
وي با اشاره به اين كه تجربه تركيه در انتشار نشريات علمي به زبان انگليسي تجربه موفقي بوده افزود: اگر دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي كشور بر تعداد نشريه هاي علمي انگليسي خود اضافه كنند، با توجه به ساختار علمي نشريات ايران كه به دقت توسط كميسيون هاي نشريات معتبر وزارتين كنترل و مديريت مي شود، تعداد بيشتري از اين نشريات در نظام هاي بين المللي نمايه سازي پذيرفته خواهد شد.
رئيس مركز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري تاكيد كرد: دانشمندان ايران روش هاي مشاركت در عرصه هاي بين المللي آموزش عالي را به خوبي مي دانند و تنها كافي است كه دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشي كشور زمينه هاي مثبت اين مشاركت ها را بيشتر فراهم كنند.

دانلود مقاله + پسورد سایتهای علمی + دانلود کتاب و پایان نامه + تهیه استاندارد

Comments

Comments are closed on this post.

Site Map | Printable View | دانلود کتاب مقاله پایان نامه | تهیه استاندارد | پسورد دانشگاه |© شرکت هوشمند رایانه طاها

بررسي درصد تشابه مقاله
خرید اکانت uptodate
تبادل لینک رایگان

لینک دوستان ( نحوه ی تبادل لینک و مشاهده سایر لینک ها )